Jumaat, 11 September 2009

KENANGAN MANIS N MALAM YANG PENUH KEJUJURAN

haha. Memang best r smalam. kat sekolah aku de wat majlis bebuke pose dan pade mase yang same buat smayang Terawikh sekali. Niat di hati aku sangatlah murni, nak wat smayang terawikh. maklumlah malam 21 RAMADHAN kn. mne r thu klau kne malam LAILATUL QADAR. Tapi sume hajat aku x kesampaian. AWL2 ag pas bebuke membe ku, KEPENG (bukan nama sebenar) da bagi alasan sakit perut n malas wat terawikh. tp pas 2 dye da elowk. tgh2 lepak, blyh plax sowang Manusia yang bernama DIN gigi (bukan nama Malaysia) berkata.
"weyh, ta pyh r wat terawikh malam nie. Kite jalan2 ar do. bosan r. Terawikh kte leyh wat kat tempat len", Kata Din kepada kawannya.
Aku tanpe rase segan dan silu menerima jemputan beliau untuk keluar dari sekolah. Kami berempat (zahir/kepeng, Syarif, Din n aku) trus menolak motor dengan lajunye keluar dari sekolah. Sedang dalam perjlnn kteowg, ade saje yang beberape kwn perempuan ku menjerit memanggil kteowg. Sumpa cikgu len x dgr. kteowg trus memecut laju keluar sekolah. Lia, Hanis n Zareth tetibe je de kat blakang mengekori kteowg.

-10 minit berlalu-

Aku berkate. " Weyh, jom r grak key ell.".
Din bersuare. "weyh2, grak key ell kat ne?. Road tax aku mati r. T sangkut JPJ".
walaupepon alasan dyowank, kteowg grak jgk.
 di depan pasar borong.....-watak Hanis n Zareth berakhir-

da sampai kat KLCC, tetibe je din wat u turn. DYE takut JPJ do!.hahaha
bleyh plax JPJ wat road block dpan KLCC. Sumpa klaka mke din time 2. da cuak nak balek. Klaka r ko nie din. Tapi Kteowg sempat gax amik gambar kat KLCC. inilah hasilnye walaupun din di dalam ketakutan.

haha. Pas 2 kteowg gark Dataran Merdeka. Lia x abes2 takut ngn Mat rempit kat c 2. Aku kan ade. ta yah rsau ma. Inilah hasil perbuatan kteowg. :
Akhirnye kteowg pulang dengan selamat. sampai kat slayunk lpak kat kdai mamak. pas 2 g anta Lia blek. Aku ajax lpak dlu. tgh lpak2 Lia jujur ngan aku n kepeng tuk crite bende yang sbenanye. akihirnye rltnship kteowg ok blek.kpeng telah bagi Lia chance ke-2.
-tamat-
PENGARAH-Prof. Madya Fahmi
PENERBIT - SMKIH Media Prima
Pelakon - : aku n membe aku.
                 

0 comments: